Mehmet Akif Cad No:101 Şirinyer Nato Kavşağı /Buca / İzmir Pazartesi - Cuma 09:00-18:00 0(232)487 88 88

Faydalı Bilgiler

New investigations

Düz Tabanlılık

Düztabanlık doğuştan ve daha sonra ortaya çıkabilen bir ortopedik bir sorundur. Toplumun yüzde 10'luk kesiminde görülen düztabanın doğuştan ortaya çıktığı tespit edilirse tedaviye çok ihtiyaç duyulmaz. Esnek düztabanlık ve sert düztabanlık şeklinde 2'ye ayrılan bu yapısal sorunun belirtileri ise şöyle: kısa sürede yorulma, erken ayak ağrısı,bel ağrısı,dizlerin birbirine çarpması,yürürken içe basma. Çocuklukta Düz taban ameliyatı gerekli midir? Bir çocuğun düz taban olduğunu söylemek için en az 4 yaşına kadar beklemek gerekir. Çünkü 4 yaşına kadar ayak tabanında bir yağ yastığı oluşuyor bu yağ yastığının erimesi ve ayağın şeklinin oluşması 4 yaşından sonra ortaya çıkıyor. Dolayısıyla 4 yaşına kadar bir çocuk düz tabansa bu çok fazla kale alınmamalıdır. Düz tabanlık oluştuğunu düşündüğünüz ya da teşhis konmuş çocuklarda eğer çocuğun şikayeti yoksa, ayaklarda ağrı yoksa yine çok fazla tedaviye gerek yoktur. Bu hastalara ortopedik ayakkabı ve ortopedik tabanlar verilerek düz tabanlıklarını tedavi edilir. Eğer ki çocuğun ya da hastanın ağrısı varsa ve spor yapmasına, koşmasına engel bir durum oluşturuyorsa o zaman bazen çok nadiren cerrahi tedavi yapılmaktadır.

Bel Fıtığı Kimlerde Görülür?

Erişkinlerin %80’i hayatlarının bir döneminde en az bir kezbel ağrısından yakınmaktadır. Bel fıtığı, genelde 30- 60 yaş arasındaki erişkin grupta sık görülmesine rağmen, hemen her yaşta ortaya çıkabilir. Bel fıtığının özellikle görüldüğü bir gruptan ziyade, bel fıtığına yol açabilecek risk faktörlerinden söz edilmelidir..

Eklem Bölge Kireçlenmesi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Eklemdeki kireçlenmenin karşılığı kıkırdak hasarıdır. Bunu genetik nedenleri olabildiği gibi, eklem içi kırıklar, bağ yaralanmaları, tedavi edilmemiş ihmal edilmiş diz travmaları ve romatizmal hastalıklar sayılabilir. Fazla kilolar dizde geri dönüşümsüz hasarlar bırakabilmektedir. Alınabilecek en önemli önlem fazla kilolardan kurtulmak ve dizleri aşırı zorlamadan yaşamaktır..

Sinir Sıkışması

Dirsek büküldüğünde ulnar sinir gerilir. Uzun sürerse dirsek bölgesinde ağrı ve hassasiyet oluşur. Bazı insanlar uyurken elini yanağına koyarak uyur. Ulnar sinir gerilir ve gece uykudan uyandıran parmak uyuşmaları ile sonuçlanabilir.Bazı kişilerde dirsek kıvrıldığında sinir tünelden dışarı kayar ve tekrar geri döner. Zaman içinde bu durum sinirin zedelenmesine yol açar.Uzun süre dirsek üzerine yatmak Dirsekte şişme durumları (kireçlenme, romatizma)Dirsek travması veya kırığın iyileşme döneminde görülebilir.